Liselilerimizin STEM Çalışması

Yeşeren Okullarında öğrenciler, yaparak yaşayarak öğrenme ilkesiyle derslerde aktif katılım sağlar.

Yeşeren Lisesi 10. sınıf öğrencileri matematik dersinde fonksiyon konusunu STEM eğitimiyle öğrendi. STEM çalışması ile öğrencilerimiz, somut ürün ortaya çıkararak uygulamada daha başarılı hale gelirken bilgilerini de hayata geçirmiş oldu.

STEM; Science-(Fen), Technology-(Teknoloji), Engineering-(Mühendislik) ve Mathematics-(Matematik) kelimesinin baş harflerinden geliyor. STEM teorik bilgilerin pratiğe dönüştürülmesini sağlayan bir eğitim sistemidir. Eleştirel düşünme, yaratıcılık, problem çözme, üretkenlik, sorumluluk gibi 21. Yüzyıl becerilerini arttırmak ve öğrencilerin öğrenme motivasyonunu arttırarak özgüvenlerini geliştirmek STEM eğitiminin başlıca amaçlarındandır.


Öğrencilere aşağıdaki senaryo okunur:
Şehir merkezinden uzak bir köyde yaşayan Temel amca köyde oto-tamir işinden anlayan tek kişidir. Kendi gibi köy halkının da oto-tamir işlerinde şehre gidip gelmekte zorluk yaşadığını fark eder. Bunun üzerine köyde ufak çaplı bir tamir dükkanı açmaya karar verir. Gelen araçların alt takımlarında çıkan sorunları onarmak için hidrolik bir sisteme, ihtiyacı vardır. Siz Temel amcanın yerinde olsaydınız nasıl bir sistem kurardınız.
Öğrencilerimiz sunulan problem karşısında matematik, fizik, mühendislik ve el becerilerini kullanarak kaldıraç sistemlerinin çalışma fonksiyonlarını sıvı basıncıyla nasıl hareket ettirdiklerini keşfedip, prototiplerini yapmışlardır.