Eğitim

İLKOKUL

ÖZEL YEŞEREN İLKOKULUNDA UYGULANAN
ÖĞRETİM KURAMLARI
 
 
TAM ÖĞRENME :
 
Her birey farklıdır. Öğrencilerin algılarını eşit olarak görmüyoruz. Öğrencilere yeterli zaman ve nitelikli öğretim vererek bütün öğrencilerin kendi hızında ve farklı öğretim stratejileriyle tam olarak öğrenmesini sağlıyoruz.
 
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM :
 
Öğrenmeyi, kavram öğretimi, işbirlikçi öğrenme ve grup çalışmalarıyla kalıcı olarak sağlamaya çalışıyoruz. Öğrenciyi aktif öğrenen, öğretmeni ise öğrencilerin öğrenmelerini düzenleyen rehber olarak kabul edip öğrencinin yaparak- yaşayarak öğrenmesine olanak sağlayan bir yaklaşımı benimsiyoruz. Öğrenme bu şekilde kalıcı hale gelmektedir.
 
FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM :
 
Öğrenme hızı, öğrenme stili, çoklu zeka alanı, ilgisi, sosyo kültürel özelliği farklı öğrenciler için kendilerine uygun farklı öğrenme yolları sunmaktayız. Farklılaştırılmış öğretimin, öğrenme hızları birbirinden farklı  öğrencilere sunduğu öğretim hizmeti ile onların kendi hızlarında öğrenmelerini destekliyoruz. Bu felsefenin temelinde, her öğrenenin ihtiyacının karşılanması bulunmaktadır.
 
DİSİPLİNLER ARASI ÖĞRETİM :
 
Bu öğrenme yaklaşımı öğrencilerin konular, temalar ve kavramlar arasında bağlantılar kurmalarına yardım eder. Böylece anlamlı öğrenmeyi gerçekleştirmiş oluyoruz.
 
SOSYAL VE DUYGUSAL ÖĞRENME :
 
Sosyal ve duygusal öğrenim, çocukların duygularını tanıdığı ve yönetmeyi öğrendiği; içinde yaşadığı çevre ve toplumu önemsemeye başladığı; sorumlu davranmayı, pozitif, sağlıklı sosyal ilişkiler kurmayı, kendisi ve çevresine zarar veren davranışlardan kaçınmayı öğrendiği bir süreç olarak tanımlanır. Uluslararası platformda birçok eğitimci, öğretmen ve araştırmacı çocukların sosyal ve duygusal öğreniminin okullarda verilen eğitime entegre edilmesinin çocukların kritik temel yaşam becerilerini kazanmasında çok önemli olduğunu savunuyor. Bu yüzden sosyal duygusal öğrenmeyi bilişsel ve akademik beceriler kadar önemsiyoruz. Öğrencilerin doğal bedensel ritimlerini aktif hale getirerek, sinir sistemlerini düzenlemelerine ve öğrenmeye hazır hale getiriyoruz.

TİLDA EĞİTİM – ÖZEL YEŞEREN OKULLARI
2017 – 2018 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İLKOKUL PROGRAMI
HAFTA İÇİ DERS SAATLERİ
SAATLER DERSLER
08.20 – 08.50 KAHVALTI
08.50 – 09.30  1 DERS
09:40 – 10:20 2 DERS
10:30 – 11:10 3 DERS
11:20 – 12:00 4 DERS
12:00 – 12:45 ÖĞLE TENEFÜSÜ
12:45 – 13:25 5 DERS
13:35 – 14:15 6 DERS
14:25 – 15:05 7 DERS
15:05 – 15:20 İKİNDİ ARA
15:20 – 16:00 8 DERS
16:10 – 16:50 9 DERS
   
1.SINIF DERS PROGRAMI   2.SINIF DERS PROGRAMI
DERS SAAT   DERS SAAT
TÜRKÇE 10 SAAT   TÜRKÇE 10 SAAT
MATEMATİK 5 SAAT   MATEMATİK 5 SAAT
HAYAT BİLGİSİ 4 SAAT   HAYAT BİLGİSİ 4 SAAT
BEDEN EĞİTİMİ 3 SAAT   BEDEN EĞİTİMİ 2 SAAT
MÜZİK 1 SAAT   MÜZİK 1 SAAT
GÖRSEL SANATLAR 2 SAAT   GÖRSEL SANATLAR 2 SAAT
YARATICI DRAMA 1 SAAT   YARATICI DRAMA 1 SAAT
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2 SAAT   BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1 SAAT
ÇAPRAZ DAMA 1 SAAT   ÇAPRAZ DAMA 1 SAAT
HALK OYUNLARI 1 SAAT   HALK OYUNLARI 1 SAAT
İNGİLİZCE 14 SAAT   İNGİLİZCE 14 SAAT
ETÜT 1 SAAT   ETÜT 1 SAAT
         
3.SINIF DERS PROGRAMI   4.SINIF DERS PROGRAMI
DERS SAAT   DERS SAAT
TÜRKÇE 8 SAAT   TÜRKÇE 8 SAAT
MATEMATİK 5 SAAT   MATEMATİK 5 SAAT
HAYAT BİLGİSİ 3 SAAT   FEN BİLİMLERİ 3 SAAT
FEN BİLİMLERİ 3 SAAT   SOSYAL BİLGİLER 3 SAAT
BEDEN EĞİTİMİ 3 SAAT   DİN KÜLTÜRÜ 2 SAAT
MÜZİK 1 SAAT   BEDEN EĞİTİMİ 2 SAAT
GÖRSEL SANATLAR 1 SAAT   MÜZİK 1 SAAT
YARATICI DRAMA 1 SAAT   TRAFİK 1 SAAT
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 2 SAAT   İNSAN HAKLARI VE DEMOKRASİ 2 SAAT
ÇAPRAZ DAMA 1 SAAT   GÖRSEL SANATLAR 1 SAAT
HALK OYUNLARI 1 SAAT   BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ 1 SAAT
İNGİLİZCE 14 SAAT   İNGİLİZCE 14 SAAT
ETÜT 1 SAAT   KULÜP 2 SAAT

















16 ms