Pandemi Eylem Planı - Güncel Önlemler Rehberi

ÖZEL YEŞEREN OKULLARI
2021 - 2022 ÖĞRETİM YILI
PANDEMI EYLEM PLANI

AKADEMİK YAŞAM;

  1. Tüm öğretmenler, ofis çalışanları ve idari ekibe (temizlik, yemek, güvenlik görevlileri, servis şoförlerimiz ve hosteslerimiz danışma) hijyen eğitmi ve işyeri hekimi tarafından covit-19 bulaş yolları ve tedbirleri ile ilgili eğitim verilecektir.
  2. Güncel belirtiler, hekim tarafından düzenli olarak öğretmenlere anlatılacak ders esnasında oluşabilecek semptomların göz önünde bulundurulması konusunda bilgi verilecektir.
  3. Okulun ilk günü kurum psikoloğunun öngördüğü şekilde covit-19 bulaş yolları, hijyen önlemleri ve okulda dikkat edilmesi gereken kurallar anlatılacaktır.
  4. Öğrenciler tekli sıralarda sosyal mesafe gözetilerek oturtulacaktır.
  5. İdari Hizmetler Görevlisi okula geldiği anda sınıf pencerelerini açacak, sınıfı havalandıracak ve sıraları dezenfekte edecektir. Sınıflar gün içerisinde aralıklarla havalandırılıp dezenfekte edilecektir.
  6. Her ders bitiminde, dersi biten öğretmen sınıf pencerelerini açarak sınıfın havalandırılmasını sağlar.
  7. Sınıfların soğutması doğal havalandırma ve split klima ile yapılacaktır ve düzenli olarak filtre temizliği yapılacaktır.
  8. Sınıfların ısıtması doğalgaz ile yapılacak ve her ders arasında kat görevlileri tarafından sınıflar havalandırılacaktır.
  9. Okula gelen öğrenci sınıfa girer, eşyalarını bırakır, lavaboya gidip ellerini yıkar ve dezenfekte eder. Ardından sınıfına geçer.
  10. Gün içinde sınıfların kapı kolları, masa ve sandalyeler, merdiven tırabzanları ve el teması olan bütün yüzeyler dezenfekte edilir.
  11. El dezenfeksiyon üniteleri veya sprey şişeleri her sınıfa ve ortak alanlarda bulundurulur.
  12. Hava şartları uygun olduğu sürece öğrenciler teneffüslerde mutlaka açık havaya çıkar.
  13. Öğrenciler tekli sıralarda sosyal mesafe gözetilerek oturtulur.
  14. Ortak ekipmanlar her grup değişiminde dezenfekte edilecektir.
  15. Törenler bahçeye çizilen sosyal mesafe sınırları korunarak yapılacaktır.
  16. Bilişim dersi için ortak kullanılan bilgisayarlar görevliler tarafından her ders sonrasında temizlenecektir. Öğrenciler kişisel kulaklıklarını getirip kullanacaktır.

17.Öğrencilerin asansörleri kullanmalarına müsaade edilmeyecektir.

GEZİ VE ETKİNLİKLER;

  1. Pandemi gelişmeleri takip edilerek süre değerlendirilecektir.
  2. Öğrenci kulüpleri eylül ayının son haftası başlayacak olup süreç takip edilecektir.

ÖĞRETMEN ve PERSONEL EĞİTİMİ;

  1. Okulda öğretmenler, yöneticiler ve idari personelden oluşan eylem planına uygun bir komite bulunmaktadır.
  2. İdari hizmetler personelinin sağlık kontrolleri periyodik olarak yapılır. Hijyen eğitimlerini yenilemeleri sağlanır.
  3. Okuldaki tüm çalışanlar maske kullanır.
  4. Hastalık belirtisi gösteren personel izole odaya alınır, ilgili tüm tedbirler alınarak sağlık kuruluşuna yönlendirilir.

OKULA GELİŞ / GİDİŞ VE SERVİS DÜZENİ;

1- Öğrenciler servise binmeden önce servisler dezenfekte edilir.

2- Çocukların her sabah aileleri tarafından ateşi ölçülerek okula gelmeleri sağlanmalıdır.

3- Çocuklar servise ateşi ölçülerek alınacaktır.

4- Servis kullanmayan öğrencilerin ateşi güvenlik girişinde ölçülecektir.

5- Hostes, servise binen öğrencilerin maske takmasını sağlar ve ellerini dezenfekte eder.

  1. Öğrenci önceden belirlenmiş ve kendisi için ayrılmış olan koltuğa oturur. Ulaşım ofisi öğrencilerin oturacağı koltukları önceden belirler ve oturma planı servis içinde asılı bulunur.
  2. Öğrenciler otoparka servisleri için belirlenen kapılardan ulaşır. Sosyal mesafeye uygun şekilde giriş ve çıkışlar sağlanır.
  3. Araçlar öğrencilerin kullanımından sonra tekrar dezenfekte edilir.
  4. Servis kullanmadan okula gelen öğrencilerin velilerinden, çocukları okula getirip götüren sabit bir aile üyesi belirlemeleri istenir.
  5. Servislerde günlük, haftalık, aylık, dönemsel dezenfeksiyon yapılır.
  6. Servis araçlarında klima kullanılmaz, pencere açılarak servisin havalandırılması sağlanır.
  7. Servislerden yararlanan öğrencilerimizin ve çalışanlarımızın seyahat süresince maske kullanmaları, oturma düzeninde sosyal mesafe kuralına uymaları zorunludur.

Okul İçerisinde;

13-Ateşi, hekimimizin öngördüğü dereceden yüksek çıkan öğrencilerimiz hekimimizin öngördüğü süre boyunca belirlenen bölgede bekletilerek ikinci ateş ölçümü sağlanacak ikinci ölçümü de de yüksek çıkan öğrencilerimiz belirlenen

bölgede misafir edilecek ve aile ile iletişime geçilecek öğrencimizin okula içine girmesine müsaade edilemeyecek. (Bu sürecin sağlıklı yürütülmesi adına velilerin evde çocukların ateşlerini ölçerek göndermeleri son derece önemlidir.)

  1. Revirde öğrencimizin ateşi ölçülüp durumu değerlendirilecek. Gerekli durumda aile ile iletişime geçilecek.
  2. Revirde covit-19 şüpheli öğrencimiz olduğunda öğrencimizi başka odaya sevki sağlanmayacaktır.
  3. Revirde sedye üstüne sermek için kâğıt havlu kullanılacak ve her öğrenciden sonra değişecek.
  4. Seyyar ilk yardım çantaları ve oluşturulan ikinci müdahale odasında bulundurulacaktır. (Çocukların ruh sağlığını da göz önünde bulundurarak kurum içinde oluşturulan kısa kodlarla konu ile ilgili iletişimler sağlanacaktır.)
  5. Kurumda karantina odası veya karantina bölgesi adı altında öğrencilerimizi rahatsız edecek bir bölge olmayacaktır.

KÜTÜPHANE;

  1. Kütüphanenin girişinde sosyal mesafenin korunması için işaretler yerleştirilir.
  2. Kütüphane kullanıcı hizmetine açılmadan önce dezenfekte edilir ve steril bir ortam oluşturulur.
  3. Gün içinde düzenli temizlik ve dezenfektasyon işlemi gerçekleştirilir.
  4. Kütüphane girişinde dezenfektan bulundurulur, öğrenci girmeden önce ellerini dezenfekte eder.
  5. Bilgisayarlarda oturma düzeninin sosyal mesafeyi gözetecek şekilde oluşturması ve düzenli aralıklarla dezenfekte edilmesi sağlanır.
  6. Kullanıcıdan gelen kitaplar havalandırılır ve dezenfekte edilir, daha sonra rafa yerleştirilir.

YEMEK SALONU;

1- Yemek salonunda sosyal mesafe gözetilerek oturma şeklinde düzenlenir.

2- Tüm yemekhane çalışanlarının istisnasız önlük, bone, maske ve eldiven kullanımı sağlanır.

3- Her öğün sonrasında masa üstleri ve yemek servis alanlarının temizlik ve dezenfeksiyonu sağlanır.

4- Yemekhaneye giren tüm sebze ve meyveler uygun sistemlerle yıkanır, tüm paketli gıdaların paketleri silinir.

5- Düzenli olarak su ve yemek numunesi kontrolleri yapılır.

6- Çatal, kaşık, bıçak kişiye özel olarak poşetlenir.

7- Su ve yoğurt paketli olarak servis edilir. Pandemi süresince açık büfe uygulamasına ara verilir.

8- Yemek salonu girişlerine el antiseptiği konulur.

9- Menüde yer alan salatalar soslanarak paketlenerek servis edilir.

10-Ekmekler poşetli roll ekmek olarak servis edilir.

11-Baharat ve sos standı kaldırılacaktır.

12.Yemek masalarındaki peçetelikler kullanımdan kaldırılacak.

13.Personel servis süresi boyunca tek kullanımlık önlük ve maske kullanacaktır.

14.Yemek masaları her kullanım sonrası okul destek personelleri tarafından uygun dezenfektan ile dezenfekte edilecektir.

15.Kullanılan ekipmanlar yüksek sıcaklıkta yıkanacaktır. Kullanılan dezenfekte miktarının dozu kontrol edilecektir.

16.Kantinde kartlı sistem uygulaması yapılacak çocukların okulda para kullanacağı alan ortadan kaldırılacaktır.

TUVALETLER VE LAVABOLAR;

1- Banyo, klozet ve tuvaletler yarım saatte bir sadece tuvalet temizliği için görevlendirilen personel tarafından dezenfekte edilecektir.

  1. Anaokulu öğrencilerimizin öz bakımlarını kendilerinin yapmaları beklenmekte bu konuda destek alınması gerektiği durumda maskeli yardımcı personellerimizden destek alınacaktır. Bu hususta ilkokul birinci sınıf öğrencilerine ve anaokulu öğrencilerine bu ekipmanlar hakkında bilgi verilecektir.
  2. Anaokulu öğrencilerinin el yıkama süresi öğretilen 20 saniyelik bir şarkı ile sağlanacak ve öğretmen gözetiminde mesafeli bir şekilde kişisel bakımlarını yapmaları sağlanacaktır.
  3. Çocukların öz bakımlarına özen gösterilmesi tırnakların düzenli olarak kesilmesi lise öğrencilerimizin takma tırnak takmamaları gerekmektedir.
  4. Tüm çöp kovalarımız temassız olacak şekilde düzenlenecektir.
  5. İdari hizmetler görevlileri temizlik sonrası işlemleri“Dezenfeksiyon ve Temizlik Çizelgesi” ne işler.
  6. Atıkların toplanması için tek personele görev verilecek ve özel kıyafet ve gerekli kişisel koruyucu donanımlar ile atıkların toplaması sağlanacaktır.

MAĞAZA;

  1. Mağaza randevu sistemi ile yürütülecek olup randevu verilir. (Kıyafet-Kitap- Kırtasiye)
  2. Mağazanın girişine ve ödeme alanlarına sosyal mesafenin korunması için işaretler yerleştirilir.
  3. Mağazaya girilmeden önce girişte bulunan dezenfektan ile eller dezenfekte edilir.
  4. Çalışan ve öğrenci-veli sosyal mesafeyi koruyacak şekilde içeriye kabul edilir.
  5. Kredi/Banka kartı ile yapılan alışverişlerde temassız ödeme şekli tercih edilir.
  6. Deneme kabinlerinde kesinlikle maskeler çıkarılmamalıdır.
  7. Kabinler havalandırılarak sık kullanılan yüzeyler uygun şekilde temizlenir.
  8. Denenen ürünler en az 24 saat havalandırılarak diğer ürünlerden ayrı yerde bekletilir.

KAMPÜS KULLANIMI VE GENEL HİJYEN ÖNLEMLERİ

  1. Ortak alanlar gün içinde belli periyotlarda ve gün sonunda dezenfekte edilir.
  2. Öğrencilerin okula giriş ve çıkış yönlerine uyması sağlanır.
  • A Blok 1 Nolu Kapı Anaokulu Öğrenci Girişi
  • A Blok 2 Nolu Kapı İlkokul Öğrenci Girişi
  • A Blok 4 Nolu Kapı Ortaokul Öğrenci-Öğretmen Girişi
  • B Blok 1 Nolu Kapı Danışma Öğrenci Girişi
  • B Blok 2 Nolu Kapı Personel Girişi
  • B Blok 3 Nolu Kapı Lise Öğrenci Girişi
  1. Farkındalığı arttıracak, yol gösterici sembol, görsel afiş yerleştirilir.
  2. Bina girişlerine özel dezenfektan paspaslar yerleştirilir.

5- Klima sistemlerinde düzenli filtre bakımları, asansörlerde fan bakımları, servis araçlarının klima filtre bakımları yapılır.

6- Ortak alanlarda ve çalışma ortamlarında tüm çalışanlar ağız ve burun bölgesini kaplayacak şekilde maske takar ve sosyal mesafe kuralına uyar.

7- Binalardaki tüm kapı kollarının, sık dokunulan ortak alanların dezenfeksiyonu yapılır.

  1. Anaokulu öğrencileri ilkokul öğrencileri dersteyken A Blok 3 nolu kapı çıkışında yer alan oyun parkını dönüşümlü olarak kullanır.
  2. İlkokul 1 sınıflar arka oyun alanını 2.3.4 sınıflar yan oyun alanını dönüşümlü olarak farklı saatlerde kullanacaktır.
  3. Kademelerin teneffüs saatleri birbirinden ayrı olarak planlanmıştır.
  4. Her teneffüs sonunda tüm oyun grupları dezenfekte edilecektir.
  5. Okula gelen ve aşısı olmayan velilerimizin HES kodu sorgulaması yapılacak ve sadece B Blok Konuk salonunda ağırlanacaktır. Okul gezdirilmeyecek katlara alınmayacaktır.
  6. Muhasebe ve mağaza kullanmak isteyen velilerimizin güvenlikte HES kodu sorgulaması ve ateş ölçümü yapılacak

BEKLEME ALANI;

  1. Aileleri tarafından getirilen öğrenciler güvenlikte ateşi ölçüldükten sonra okula yalnız girecekler.
  2. Öğrencileri almak için gelen velilerimiz otopark alanında kurulan çardakta bekleyecekler.
  3. Sağlık önlemleri nedeniyle okul içine ve koridorlara veli alınmayacaktır.
  4. Gerekli durumlarda veli görüşmeleri B Blok 1.Kapı kullanılacak olup konuk salonunda görüşme yapılacaktır.
  5. İdari kat dışındaki katlarımıza velilerimiz misafir edilmeyecektir.
  6. İdari işlemler için okula girmesi gereken velilerimizin gerekli hijyen kurallarına uymalarını ve maskelerini ziyaret bitinceye kadar çıkarmamalarını rica edeceğiz.

DİĞER;

1-Güvenlik girişinde okul girişinde ve katlarda dezenfektan olacak anaokulu katında çocukların kontrolsüz kullanımını engellemek adına dezenfektan kullanımı öğretmen kontrolünde olacaktır.

2-Anaokulu çocuklarının evden oyuncak getirmelerine müsaade edilmeyecek ve ortak oyun alanlarındaki dezenfekte edilmesi kolay olmayan oyuncakların kullanımı risk azalıncaya kadar kaldırılacaktır.

3- Okul öncesi ve 1.sınıf katının temizlik görevlisi ayrı olacak ve işyeri hekimimizin ve hijyen eğitmenimizin öngördüğü kurallar dahilinde temizlik yapılacaktır. (Millî Eğitim Bakanlığı ve TSE ortak yayınıdır.)

4-Su sebilleri ve ortak su noktaları olmayacaktır.

5-Öğretmen odalarında teması en aza indirmek adına ortak ekipman kullanımı en aza indirilecek misafir kabul edilmeyecektir. Çay, kahve için kantinden faydalanılacaktır.

6-Ekim ayına kadar fotokopi cihazı kullanılmayacak olup gerekli durumda danışmadaki arkadaşlardan destek alınacak.

7-Her öğretmen şahsi kalemini kullanacaktır.

8-Öğrenci ve öğretmen materyalleri tamamen şahsi olacak ve ortak kullanım olmayacaktır.

EK-1 Pandemi Kriz Masası

EK-2 Okullarda Covid-19 pozitif vaka çıkması durumunda yapılması gereken uygulamalar (E-68393796-918.01-31067153 sayılı ve 07.09.2021 tarihli Bakanlık yazısı)

EK-1

ÖZEL YEŞEREN OKULLARI COVID-19 VAKA YÖNETİMİ KRİZ KOMİSYONU

Eğitimde normal algımızın değişeceği ve dönüşeceği bu sürecin yönetimini kapsayan öğrenme programının ve hizmet sürecinin aşamalarında izlenecek yol planlanmıştır. Bu durumda olası krizleri yönetebilecek kriz komisyonu belirlenmiş ve öğretmen, öğrenci, veli, çalışan paydaş bilgilendirmesi yapılmıştır.

  • Onur Paydaş
  • Hüseyin Gergin
  • Birsen Aksu
  • Günay Sağlık
  • Serap İnan Baladuroğlu
  • Eda Mahiroğlu
  • Hale Demirkol
  • Burak Kaval
  • Cemile Şendere
  • Seda Mahiroğlu
  • Emre Turan (Kurum Psikoloğu)

Okula dönüş sürecindeki öncelikli gündem Covid-19 sebebiyle okulun tüm paydaşlarının yol haritası hakkında bilgilendirilmesi, sosyal-duygusal desteğin sağlanması olacaktır. Öğrenci boyutunda gerekli beceriler, veli boyutunda iletişim-iş birliği, çalışan boyutunda sosyal ve duygusal destek ve dayanıklılık kazanımları hedeflenmektedir.

Değişen koşullara uyumlanma sürecinin temelinde yer alan şeffaflık ve sürdürülebilir bir yol haritasına sahip olmak oldukça önemlidir. Yeni normal süreçte değişen normlar nedeniyle, gerekçeleriyle anlatılması, nedenleri ve gerekliliği konusunda bilgilendirilmeleri bilinci arttıracaktır.

PSİKOSOSYAL DESTEK

Süreç Sorumlusu: Yönetici, Müdür Yardımcısı- Rehberlik Birimi

  • Hijyen eğitimi ve psikososyal desteğin eğitim rutinlerinin içine alınması,
  • Sosyalleşme ihtiyacını giderebilecek yüz yüze ya da online etkinliklerin planlanması
  • Kaygı eğilimi taşıyan yüksek riskli öğrencilerin belirlenmesi ve aileden uzman desteği istenmesi,
  • Ailelerden çocukların psikolojik sağlıklarına dair veriler alınması, risk grubunda olan öğrencilerle sosyal mesafe doğrultusunda görüşmeler yapılması ve kayıt altına alınması,
  • Pandemi sürecinin takip edilerek ihtiyaç noktasında eğitim ve etkinliklerin içeriğinin ve sıklığının gözden geçirilmesi
  • Öğrencilerin bireysel çalışma sorumluluklarının güçlendirilmesi,
  • Sorumluluk beceri eğitimlerinin arttırılması,
  • Komisyonun ulaşılabilirliği açısından iletişim bilgilerinin paylaşılması

EK-2

Paylaş