5 Adımda LGS Son Hazırlık

Sevgili 8. Sınıf Öğrencilerimiz; Eğitim yolculuğunuzda ulusal ilk sınav deneyimi olacak olan LGS sınavının hazırlık aşaması artık sona eriyor. Uzun bir çalışma maratonunun sonuna geldik. Bugüne kadar yaptığınız çalışmalar için öncelikle kendinizi tebrik edin, gösterdiğiniz çaba için her birinizle gurur duyuyoruz. Biliyoruz ki heyecanınız arttı, sınava hazırlık sürecinin tamamı gibi bu kalan zamanı da doğru bir şekilde yönetmek çok önemli. Bu süreçte Özel Yeşeren Okulları Rehberlik Birimi olarak sınav heyecanınızı gönülden paylaşıyor “5 Adımda LGS Son Hazırlık” çalışmamızı siz değerli öğrencilerimiz ile paylaşıyoruz. Sınavınızda başarılar dileriz.


1) Konu Eksiklerini Kontrol Et!

Değerli öğrencilerimiz bu süreçte öncelikle varsa konu eksiklerinizi tamamlayınız. Konu tekrar testleri çözerek konulara dair bilgilerinizi ölçebilirsiniz. Bunun için öğretmenlerinizden destek alabilirsiniz. Her konunun bütün alt başlıklarına ve kazanımlarına hakim olduğunuzdan emin olun. Konu eksiklerini tamamladıktan sonra da bildiğiniz konuların tekrarını yapmaya özen gösterin.

2) Etkili Zaman Yönetimi Yap!

Haftalık veya bir gün öncen mutlaka bir sonraki günün planını çıkartın. Unutmayın çok çalışan değil doğru ve planlı çalışan her zaman kazanır. Zaman yönetimi için bir günü 3 ayrı parçaya bölün. Bir parçayı konu tekrarına, diğer parçayı denem sınavına, son parçayı da çıkan yanlışların kontrolüne bırakın.

3) Her Gün Bir Deneme Çöz

Değerli öğrencilerimiz, program dahilinde hem branş denemelerini hem de genel sınav denemelerini saat tutarak çözün. Yapamadığınız sorular yeni bir tekrar ve boşlukları doldurma sürecinin haritasını oluşturur. Ne kadar çok deneme çözerseniz o kadar sınav pratiği yapmış olursunuz. Bu da giderek artan sınav heyecanınızın azalmasını sağlayacaktır.

4) Mutlaka Hobi Saati Planla

Sınava hazırlık sürecinde en önemli şey motivasyondur. Olumlu psikoloji siz değerli öğrencilerimize güç verecektir. Gün içerisinde kendinize zaman ayırmayı unutmayın. Kaliteli geçirilen vakit boş vakit değildir. Sınav hazırlık sürecinde durmaksızın ders çalışmak fiziksel ve psikolojik yorgunluk yaratır. Enerjik ve mutlu hissetmek için gün içinde kendinize en az bir saat hobi zamanı oluşturun. Okuyabilir, yazabilir, spor yapabilir veya sanatsal faaliyetlerle dolu bir zaman planlayabilirsiniz.

5) Hareket Et, Dengeli Uyu ve İyi Beslen

Pandemi sebebiyle her ne kadar rahat bir şekilde dışarıya çıkıp enerjilerinizi atamıyor olsanız bile fırsat bulduğunuzda temiz havanın bol, insanların ise çok az olduğu yerlerde sosyal mesafe kurallarına dikkat ederek yürüyüş yapın.

Sınava son bir ay kala beslenme düzeninizi bozmayın, alışkın olmadığınız şekilde yeni bir beslenme düzeni oluşturmayın. Özellikle tam kapanmaların olduğu dönemde bozulabilecek olan uyku düzeninizi sağlıklı hale getirin. Sınavınızın sabah saatlerinde olacağını unutmayın. Gece geç saatlere kadar oturup uykusuz kalmayın, yeterli uyku sağlıklı zihin fonksiyonu anlamına gelir.

“Hayal Etmek Gerçekleştirmenin En Önemli Adımıdır. Hayal Et ki Gerçeğe Dönüşsün”

Uzm. Psk. Emre TURAN

Özel Yeşeren Okulları
Psikolojik Danışmanlık Ve Rehberlik Servisi

Paylaş